חישוב דמי מזונות

שני הורים מתגרשים ומגיעים לתביעה לתשלום דמי המזונות, כשהאם תובעת מהאב מזונות. מזונות הם סכום כסף שהאבא משלם לאם המשמורנית שמחזיקה בילד עבור מילוי צרכים של הילד כגון מזון, ביגוד הנעלה, מדור.

 

דמי מזונות מינימאליים

בתקדים של בית משפט המחוזי שייצג עורך דין לענייני משפחה וגירושין, יעקב בלס, בתיק נקבעו צרכים הכרחיים ונקבעו דמי המזונות מינימליים לילד. זאת אומרת שגם אם יבוא אדם, בעל, ויגיד "אני לא עובד, אני לא משתכר, פוטנציאל ההשתכרות שלי שואף לאפס" עדיין בית המשפט יחייב אותו בדמי מזונות מינימום של 1,250 שח. סכום זה אינו כולל הוצאות מדור כשהוצאות מדור כוללת דמי שכירות, ולא כולל מחצית מהוצאות חינוך.

 

גובה דמי מזונות

האם יש סכום מזונות שבד"כ בית משפט פוסק? כן וזאת בזכות תקדים משפטי שיצר עורך דין גירושין ודיני משפחה יעקב בלס. הוגש ערעור על תיק של בית המשפט לענייני משפחה שהגיע לבית המשפט המחוזי. בית המשפט לענייני משפחה קבע סכום מזונות שהוא פחות מהרף המינימאלי שבית המשפט המחוזי קבע. בית המשפט המחוזי קבע גובה סכום מזונות מינימום לילד העומד על 1,250 ₪. על סכום מזונות זה צריך להוסיף 33% הוצאות מדור לילד אחד, 40% לשני ילדים (האחוז עולה בהתאם למספר הילדים) ומחצית מהוצאות חינוך הווה אומר: גן, צהרון, שיעורי עזר, חוגים וכיוצא בזה.

 

מה קורה אם האם מרוויחה יותר מהאב?

במזונות הולכים ופוסקים על פי הדין העברי. בית המשפט האזרחי פוסק כרגע לפי הדין העברי, ובמקרה זה דמי המזונות הכרחיים חלים על הבעל. הוא צריך לשלם חובה אבסולוטית, מוחלטת. במקרה ואם האישה מרווחיה לדוגמא סכום של 20 אלף ₪ נטו בחודש והבעל מרוויח 4000 ₪, עדיין ייווצר מצב שהבעל יצטרך לשלם את הצרכים ההכרחיים של הקטין.

כתיבת תגובה